Friday, July 20, 2012

Semester 8 Gangs~~

  بسم الله الرحمن الرحيم

masuk semester 8, boleh dikatakan hampir smua member rapat aku telah habis blajar sbb diorg buat 7 sem je, aku ni xselaju diorg.. kih2.. (padahal nak main kt uum xpuas lg).. aku pun pikir mesti aku alone seperti pendekar di semester 8 ini, tp xape sebab aku memang lone ranger orangnye.. namun jangkaan ku meleset sama sekali bila aku msuk geng budak edu akaun.. mmg kamceng trus ah.. kah3.. diorg ni boleh dikatakan hampir smua org buat 8 semester sbb akaun ni susah.. jadi di sini saya ingin perkenalkan my 'GirlFriends' (smua pmpn sbb ckgu mmg kurang laki k.. haha.. tmbah2 laki yg len pakat wat 7sem).. diorg ni yang mmg kaki lepak la, jd yang xde gambar tu bukan kaki lepak.. haha..

Maizatul Farahin
(gmba ko plg menggoda ah aku pilih weh.. kah3..)

untuk lebih apdal, aku mulakan dengan mai yang paling lme dh membe ngn aku di uum.. kih2.. die ni cmne aku leh jd kawan pn aku pelik gak.. dah la dak edu kaunseling.. dari sem2 kot aku kenal coz kitorg sme kelas Psikologi Pendidikan.. mai ni duk kt baris kedua lajur kelima la biasenye.. kah3.. siap ingat tempat duduk beliau lg.. kitorg mule2 add ym (aku curik kt ym imre), ps2 add fb, ps2 mkn chicken chop skali, ps2 jadi lah coco crunch kawan.. gituuuu... 

mai ni kecik cam budak sekolah menengah bersaiz kecil molek, walaupun kecik, time die present ape2 kt depan, fuhhhh, mmg fokus ah tgk, power kot.. status die ialah tunangan orang iaitu Hanis Syahmi (sempat tdo bilik aku beberapa malam, mmg kagum ah dengar cte psl die kt jepun.. wawwww..).. 

budok senget

mai ni membe aku mkn chicken chop, membe karok, membe tgk wayang.. beliau xminat sgt tgk cte melayu, jd taste movie kitorg mmg lebih kurang la.. (ok universal soldier dlu mmg hampeh gle.. n ko xphm yg inception tu).. kah2.. mai selalu wat program ajak aku ngn arip join, mmg program biro kerohanian pn aku join ah jdnye.. kih2.. xsgka tul kte leh kamceng smp sem 8.. haha.. 

jaga minmin elok2 ye.. dah macam kete aku dh aku rse kete tu.. asyik sakit je.. haha.. adoi, ingat ko main kasut roda rse nk gelak ah.. macam pmpn nk branak je jerit.. kah3.. semoga berbahagia ngn hanis, kawin nt jgn lpe jemput k.. kih2.. ujung taun ni kan?.. kih2..

disisihkan sebab xreti skating

info tambahan: 
- peminat setia aiskrim solero dan aiskrim goreng
- die nampak macam garang walaupun die kecik n cute
- jowo johor

Maizatulakmam

ini lah teammate boling n kerem aku.. pmpn paling gle2 yang aku jmpe kt pendidik uum ni.. bukan gle ye, tp gle2.. haha.. kitorg macam dah penah jmpe la sblm2 ni.. tp xknl sgt.. (tmbah2 tragedi linear algebra kt kafe lme tu kan.. kah3..).. ble masuk sem7 tu, bmula ngn program Tautan Budaya Merentasi Desa n Teachers Delegation To Australia, aku pun tetibe jd rapat ngn mam ni sbb suke men comment kt fb, komen yang mengarut smpai beratus2 komen.. (ade 1 post tu smpai 1000 lebih komen.. dem) .. mam ialah seorang yang periang, selalu senyum, ske tolg org (uiii.. senior hot sgt) n mcm2 lg lah, yang penting smua positif.. haha.. seorang penggila gambar, mmg laptop aku pn skrg pnuh ngn gamba die je ah..

mam selaku teammate boling aku, mam tu yang kna tutup muka tu.. kah2..

time sem 8, mmg slalunye di mne ade mam, di situ ade aku ah.. haha.. smpai stiap kali ade org tgk aku jln sorg2, trus tnye "mne mam?".. demmm.. haha.. tp mmg slalu pn lepak skali, g teman acah meeting, g joging (bukan berdua ok), g makan (bukan berdua jgk ok), g puncak vista (lg bukan berdua), g men boling (adoi dh letih nk ckp bukan berdua, mmg xpenah berdua so ape2 aku ckp psni mesti ade gak org lain g skali), g karok, g kuar ngn junior, g men skating n byk lg ah.. 

hobi budak ni ialah amik gmba

mmg bes sgt kwn ngn mam sbb aku ngn die mcm lebih kurang je la prangai.. kitorg kurang matured ckit..haha.. (ala yang lain tu pn bukan matured sgt).. mmg esk luse exam pn kuar merendek lg la kn.... cuma mam ni minat cte drama melayu n aku mmg xminat ah, kecuali yang betul2 bes la.. kah2.. nk tmbah lg, die ni xleh duk diam pnye budak, dah la jenis cuai ckit bab2 begerak ni.. huh.. asyik jatuh je kjenye..
jom mam duet karok lg.. kah2..

serasi bersama.. ewah..

info tambahan:
- kuat nanges
- pipi gendut
- kuat tdo
- johorian lg jowo

Nurul Ain

setiap kali sebut nme ain, mesti rse nak nyanyi lagu nour el ain.. uiii.. ain ni aku knl mse die jd pengarah program Tautan Budaya Merentasi Desa.. ok, mmg tu la 1st time aku rse aku tgk ain even sblm ni dh byk kali join program yang ain turut join.. mmg dah takdir kan, actually aku x masuk pn program tu.. tp tbe2 ade kekosongan n wan dengan tanpa meminta izin atau pandangan aku trus masukkan nme aku kan, mmg kawan baik ah wan ni.. haha..
ain dengan junior aku.. huh.. ade ape2 ke???.. kih3..

ps2 ble dh naik sem7, aku mengeluarkan hasrat nak quit dr program ni, ain pn wat mke kesian die smbil tnye "betul ke nak quit?".. mmg aku trus xjd quit la kan, wuwu.. susah betul berhati lembut ni.. kih3.. ps2 aku join la program ain, n mmg xmnyesal la, njoy abis kot program tu.. haha..

Terserlah kejemahan ain..

sem 8 la baru betul2 kenal ngn ain, mak jemah rpenye (pnye la aku tgk macam pemalu n lemah lembut kan mse sem7 tu).. tp ain mmg lemah lembut kot, joging ckit trus tecungap2, lompat jauh? huh, mmg jadi lompat dekat la.. dengan paha bengkak die.. hahahaha.. adoi, syok lak kutuk kan.. pape pn aku hepi dpt mengenali mu ya habibi ya nour el ain.. uiii..

info tambahan:
- si paha bengkak
- awek man labuan.. uiii.. man labuan sgt..
- johorian jgk jowo

Nur Nabila

nabila si gadis ayu berlesung pipit.. uii.. gambar kat atas pn dah nampak terang kan lesungnye.. mse kt program tautan budaya tu, wan ckp "weh ki, tgk nabila ni.. comellah".. uiiii.. kembang kempis idung ko bce ni.. amik gamba angkat peace yang aku warisi ni nab la yang wariskan, waris jari hantu peace betul..

nab dan anak didiknya..

sme jgk ngn org len, sem 7 baru 1st time tgk nabila ni.. haha.. bes kwn ngn nab sbb die sempoi je ah, ps2 ske aktiviti² yang aku ske gak, tp tgk cte mlayu tu mmg aku x ah kn.. "aku ada, kau ada?", mmg dem ah cte tu.. hahaha.. nab la partner naik roller coaster aku, mmg abis ah ayat ganas n ayat insaf die aku dengar mse duk tgh naik roller coaster tu kan..kah2..

anak agkt aku ngn nab.. kah2..

nab yang plg terer skating dlm geng2 ni, nab merupakan tenaga pengajar kepada mam yang mula2 langsung xreti skating smp skrg dah hampir staraf ngn nab sndiri.. kih2.. nab jgk xske shopping, so aku xde la boring klu jln2 ngn die kna tgu pilih brg lme2.. dem.. 1st time kuar ngn nab n mam mse teman teh g beli baju utk g aussie, last2 teh shopping sorg2, kitorg merayap g men skating.. hak3.. nab skandal ngn junior sem4, uiii.. taste org muda sgt.. kih3.. hai lan.. kih3..

info tambahan:
- nab kaki aerobik
- mempunyai lesung pipit sedalam 3meter
- ni lg sorg johor.. adoi.. mmg rmai johor ah..

Siti Syamsyah

acah gadis paling slim dalam edu account (okey ni sarcasm).. acah ni asyik senyum jek.. xpenah nk marah2.. even ko men boling asyik masuk longkang, ko tetap senyum cah sedangkan jah yang skali masuk longkang trus muncung mulut die.. demmm..

acah dan makanan sudah tidak dapat dipisahkan lagi

macam biase, xpenah tgk pn acah sblm sem7 ni.. hahaha.. adoi, nape la aku xpenah nampak diorg ni sblm ni eh.. acah ni bes klau ajak g makan, mmg smua bnde die ske ah.. kah3.. tp sem8 die kje kje kje.. huh.. pentingkan sgt kje tu.. membe ni diabaikan.. (padahal slalu je lepak kan).. kah2.. acah slalu disisihkan dari jalan2 sbb die kje ah, spe suh kje.. kah3..
acah dengan bas dah lebih kurang saiz..

acah, klau ko kurus ckit, mesti ko sangat comey, kulit licin.. uiii.. ayat ni la aku sebut aritu.. mesti pas bce ni ko trus g joging kan.. tp mmg 5minit je ah jogingnye.. ps2 xdenye nk g joging lg..huh.. so ko kne bce ayat ni ah untuk pembakar semangat ko diet cah.. kah3..

info tambahan:
- si buntat
- acah ni ank murid kesayangan brader nan, uiii, sayang la sgt.. kah2..
- perakian

Syuzana

zana ni mmg dem ah.. die pnye lawak mmg lawak nk mati la.. haha.. sbb org len xsggup wat lawak macam lawak die tu.. lawak baju sme die tu mmg aku slalu kne ah.. k2, aku anugerahkan zana tukang wat lawak plg bangang.. kah2.. namun di sebalik kesengalan zana ni, die kuat nangis kot.. siap bunyik2 lagi mse antar membe2 balik.. uiii.. jiwa lembut sgt, dlm ati ade taman..

zana dan rancangan jahatnye

dan sme jugak mcm org len, zana ni sem7 la aku baru kenal.. ske amik gmba zana sbb die mcm fotogenik gitu.. cme time naik bnde2 kt trans studio sne tu, xdenye fotogenik die.. buruk nak mati jdnye.. kah3.. mse msuk rumah hantu, mmg aku jd mangsa zana, tgh aku duk syok amik gamba, tetibe bilik jd gelap, die lari smbil tarik beg camera aku dyana yang aku pgg, boleh mati tecekik kot aku time tu, lari sorg2 dh ah.. penakut pnye budak.. demm.. 

zana yang tengah nanges

kalau nak ajak zana ni kuar bersuka ria 3ari sblm exam jgn arap la, mmg die tolak mentah2 ah, dengan mke seriusnye nak study.. kaki study pnye bdk.. tp mmg terer math ah budak ni.. kagum2.. tenkiu ye zana bg adiah perpisahan, ske3, macam winter sonata gittewww.. kah3..

info tambahan:
- si kembiang~
- kaki shopping
- kedekut topup (msg aku pkai no kakak or no mak die)
- kedahyan (kah2.. cam kadayan lak).. kedahan la.. 

Diyanah Maisarah

uiii.. cantik kan budak atas ni, smua membe2 pmpn kite cantik2 lah.. kih2.. dyana xske huruf 'h' blkg nme die tu.. jd die slalu buang hurup h tu, jdla dyana maisara.. bunyi bandar ckit ktenye.. uii.. 

dyana dan cinta hatinya di aussie

din ni lain ckit dr org lain, sem6 kite dh kenal die.. sbb die skandal meli.. uiiii.. mmg kite stalker ah spe DMZ yang kt profile fb meli ari tu.. dengan bantuan wan, trus kite nampak dyana ni mse family day.. wan dengan jemahnye ckp kt aku "ki! ki! ki!.. tu lah org yang meli minat tu" sambil jari telunjuk wan menuding ke arah dyana.. jd aku pun trus cam ah dyana.. kih2..
haha.. kite suke cte ni..

dyana ni budak murtad edu BA, mmg org yang xknl sgt dyana ni akan ingat die edu akaun la..kah2.. dyana pendekar macam kite, g kelas sorg2 n g mkn sorg2 pn xpe.. kite bgga ngn dyana.. haha.. kite ske gle ah usik dyana ni, die mmg geram gle la kt kite.. sampai satu ari tu kite usik die, die telah melepaskan satu cubitan maut, mmg hampir maut la rse lps kne tu.. cume skali tu je la kne, tindakan luar kawal tanpa sedar ah tu, dh biase sgt cubit org kan (mr crab)..wuwu.. ske tgk awk nyanyi.. hepi je.. demmm demm demmm~.. hak3..
 
mesti kite je kan membe laki awk plg rapat kt uum.. kan kan.. kih3..

info tambahan:
- budak KL.. kennnn..
- plg cantik edu BBA sem8 (hasil undian dr beberapa org yang terpilih)

Noor Hafizah

hai jah..... tu je aku nk komen psl ko...
.
.
.
kah3.. mmg ko nangis ah kn klau bce, sminggu mrajuk.. dem... jah merupakan gadis edu akaun sem8 paling cun (ayat mam aku pinjam).. jah ni lg ah lain dr org lain, aku rse slama aku g program tautan budaya tu, mcm xpnah nmpk pun die.. hahaha.. jah ni mmg nak nangis ah klau duk dekat laki.. cme ngn aku ah die xtakut..haha.. jah ni lawak nak mati ah, mmg geng2 ni sume lawak2 la.. rse kalau xkutuk jah shari macam xsedap ati.. kah2.. jah ni cepat sentap, dem btul lah, mmg diorg mrajuk ngn aku sbb xdengar die panggil tu aku ingat smp ble2 ah.. xgne betul.. sedih siot.. wuwu..

jah tidak gentar berdepan dengan gergasi

jah brenang macam dugong, abis orang die sondol mse kt puncak janing, mmg ain rumate die la paling xpuas ati sbb disondol time btanding mnyelam.. kah3.. jah ni mse kecik dlu atlit, bdn slim.. skrg? huh.. ari tu lmbe lari ngn mam, jah mmg bsungguh gle ah.. aku jd pngadil pn takut tgk die.. dengan muke penuh kesungguhan die tu.. kah3.. 

Dugong jah yang ditemui di puncak janing

jah kaki karok, kalau ajak karok mmg xtolak la.. hampeh btul psl kes nyanyi lebih kt jitra tu.. smpai ari ni pn aku xpuas ati ngn ko jah.. cit.. psl boling lak mintak maap awal ah jah ko nk kalahkan aku n mam.. mmg x ah.. wlaupun ko mrayu suh aku ke longkang.. kah2.. 

info tambahan:
- si sendat
- budak skolah acah, matrik acah, negeri acah..
- ade 1 kedai makan dinamakan sempena nama jah

Juwairiah


Jurwairiah.. nama isteri Nabi Muhammad s.a.w.. uiii, cntik nme ko ju..

jue ni jemmah.. jemmah tu jue.. jue ni jemmah.. jemmah tu jue.. jue ni jemmah.. jemmah tu jue.. (ulang sampai letih).. kah3.. ju ni mak jemmah, bab2 gosip leh tnye die la.. kaki gosip pnye budak, kalau die stalker org tu, mmg dari ujung rambut ke ujung kaki ah kne stalker.. kah2..

Uiii.. jue kantoi usha wan..

ju ni kje die asyik nak gaduh ngn aku je.. hampeh ah ju.. pantang betentang mate, ade je xpuas ati.. kah2.. aku ske main game potong buah kt nset ju, mcm smooth gitew nk touch, bukan macam henset mai, nk memotong pn susah.. huh.. ju ni org ganu, tp mmg dok cakak ganu lasung la, murtad ni.. berat nanang.. haha.. jue terer men kerem, tp last2 kalah gak ngn kitorg.. kalau kail ko pnjg sjengkal jue, jgn tasik guthrie tu ko nk duga.. hak2..

jue menjumpai jejaka idaman di australia

mse kt aussie tu ko ingat x jue, aku ko n mam jalan2 tengah bandar yang xpnah kte tau tu.. mmg cubaan brani mati la kan.. nk amik2 gamba pnye pasal.. mmg bes ah jln2 kt perth.. rse selamat je.. kih2..

info tambahan:
- Terengganuish
- ade gamba jue tgh usha wan.. uiii..

Ini la 9 org gadis cantik jd teman aku melepak mse sem8.. kih2.. sem8 aku jd bes dengan adenye diorg ni.. thanks korang..=)


yang lain2 pn rmai lagi.. xlarat nk tulis sume.. kih2..

4 comments:

  1. alolololo...so tacing ahh entry nie..
    maceh my pren...!
    i lapss u..(boleh gitewww???) eh bole lah..syg kawan katenye..

    p/s: oiiii sempat lagi kau kutuk henpon aku kan...!! demnnnnn it.. wakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome my pren.. kih2..
      laps u too.. gituuu..

      p/s: gulp~.. ko bce yang ko pnye dh ah.. kah3..

      Delete
  2. hahaha...dem, x payah nak kenang lg peristiwa berdarah kat cafe tu..hak3


    thanks faiz hakiki bin abd muis....bff forever..insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah2.. kenangan terindah kot 2 mam.. kih2..

      welcome.. bff forever.. aminn..

      Delete